• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Medlemslån Facket - Nordea

Jesppe

Aktiv medlem
Poäng: 32
Blev medlem
8 December 2020
Meddelanden
36
Mottagna reaktioner
6
Poäng
32
Hej! Tänkte bara tipsa för er som är med i facket om medlemslånet. Fick beviljat 350.000 hos Nordea för 1 månad sen och 300.000 hos Lo Mervärde/entercard idag. Lyckats samla alla mina lån och avbetalningar ner på två olika lån och en ränta till 5%. Mvh
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Jesppe

Aktiv medlem
Poäng: 32
Blev medlem
8 December 2020
Meddelanden
36
Mottagna reaktioner
6
Poäng
32
Förra månaden hos Nordea hade jag 4,5 i ux betyg, ca 15 ff. Denna månad 6 i betyg med 11 ff. (Hade 4 i betyg imorse men sökte advisa så det gick upp till 6) sökte medlemslånet då lägsta räntan på advisa va 13%. Tråkigt att ta 2 ff men nu ska jag inte söka några mer lån på ett bra tag framöver. Tänker att man kanske om 1 år när alla ff är borta försöker få ner räntan ännu mer om betyget gått ner
 

Jesppe

Aktiv medlem
Poäng: 32
Blev medlem
8 December 2020
Meddelanden
36
Mottagna reaktioner
6
Poäng
32
Så 420.000 deklarerad inkomst. 10/15 ff. 4,5/6 Uc betyg. Och fick dom beviljade direkt. Känns inte lika ”svårt” där som hos övriga aktörer för få bra ränta och beviljat.
 

LånaUtanPapper

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 117
En av våra mest kunniga
Blev medlem
15 Maj 2016
Meddelanden
1 888
Mottagna reaktioner
1 655
Poäng
1 117
Tackar för svar. Har nämligen gått med i SEKO i oktober varav det enda syftet är att då access till Remembers (entercards) medlemslån när jag har vart medlem i 6 månader. Har dock rätt hög skuldsättningsgrad men tror jag kan få det.

Ska även kolla upp alternativet med Nordea innan jag går ut ut SEKO igen. Helt ointresserad av Seko egentligen om det inte vore för att jag kan få bättre ränta på medlemslånen då jag är ansluten till ett annat fackförbund sen länge tillbaks.

kommer bara vara med 6 månader. Söka dom lånen jag ska i april, sen gå ur SEKO igen.
 

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 301
Mottagna reaktioner
1 114
Poäng
897
Grattis! Behövde du visa anställningsavtal? Eller var processen lätt utan samtal m.m.?
 

trohSgiB

Viktig medlem
Poäng: 167
Blev medlem
15 December 2020
Meddelanden
98
Mottagna reaktioner
56
Poäng
167
Måste man ha varit medlem i facket i 6 månader för att kunna ansöka om medlemslån?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp